Jednička Halepová jako chudá příbuzná. Kolik vydělávají sportovci u Nike?
Je to už 47 let, co uzavřela firma Nike svou první smlouvu s profesionálním tenistou. Byla jím v roce 1971 rumunská světová jednička Ilie Nastase. Partnerství se známou značkou uzavřela zkraje letošního roku i Nastaseho krajanka Simona Halepová, se svým kontraktem na 1,7 milionů dolarů ročně je však ve srovnání s jinými sportovci – včetně těch z oboru – tak trochu „chudou příbuznou“.
Takový basketbalista Michael Jordan pobíral svého času 60 milionů dolarů ročně. Navíc spolu s firmou Nike vlastní svou „Air Jordan“ kolekci, z níž se od roku 1985 prodalo už více než 2,2 miliardy kusů nejrůznějších předmětů.
Golfista Tiger Woods má podle dostupných údajů smlouvu s Nike na 20 milionů dolarů ročně, přičemž v prvních pěti letech spolupráce, která se „upekla“ v roce 1996, pobíral dvojnásobek.
A jak jsou na tom tedy další světoznámí tenisté? Sedmnáctinásobný grandslamový vítěz Rafael Nadal vydělává na spolupráci s Nike 10 milionů dolarů ročně. Podobně jsou na tom třeba basketbalová hvězda LeBron James, golfista Rory McIlroy či baseballista Derek Jeter.
Ale zpátky k tenistům. Deset milionů dolarů ročně pobíral od americké firmy také Roger Federer, ten však letos v březnu přešel „pod křídla“ značky Uniqlo, s níž uzavřel desetiletou smlouvu na 300 milionů.
Tváří značky Nike je pak také Maria Šarapovová. Ruská tenistka vyinkasovala v rozmezí let 2010 až 2018 celkem 70 milionů dolarů a tuto smlouvu by měla podle všeho opět prodloužit.
Americká značka Nike uzavírá pravidelně smlouvy se sportovci z nejrůznějších odvětví – od basketbalu, golfu či baseballu až po tenis. Na trhu se společnost objevila v roce 1964 pod názvem Blue Ribbon Sports, o sedm let později se přejmenovala na Nike. Úspěšná firma je jednou z 25 nejbohatších společností na světě.
Zdroj: Tennis World English, Fanatik.com.tr