Ze šampionky úspěšnou podnikatelkou! Li Na po konci kariéry nezahálí a plánuje reality show

- Petr Šístek

Nejúspěšnější čínská tenistka historie sehrála své poslední utkání ve třetím kole Wimbledonu 2014, kde ji ve dvou tiebreacích udolala Barbora Strýcová, a poté kvůli chronickým zraněním kolene ukončila kariéru. Nyní ve svých pětatřiceti letech vychovává se svým manželem a bývalým trenérem Ťiang Šanem dvě děti a věnuje se řadě dalších aktivit. O nich se pro americkou televizi CNN rozpovídal její dlouholetý manažer Max Eisenbud.

Současné aktivity Li Na zahrnují obchod s filmy a knihami, tvorbu vlastního oblečení ve spolupráci s jejím dlouholetým sponzorem, firmou Nike, vystoupení v reality show i budování tenisové akademie v Číně. „Je šílené, kolik toho zvládá,“ chválí ji Eisenbud.

Právě rozjezd vlastní tenisové akademie, která by měla pomoci mladým čínským hráčům, je pro dvojnásobnou grandslamovou šampionku velkou prioritou. „Mou vizí je vytvoření komplexu Li Na Land s restaurací, hotelem a lázeňským střediskem,“ sdělil úspěšný manažer. Není ale cílem akademii po slavné tenistce pouze formálně pojmenovat. Sama Li Na má zájem na tom, aby byl projekt úspěšně propojen se školním systémem a dobrá spolupráce vytvářela hráčům ideální podmínky. Ačkoliv Eisenbud pro akademii stále vybírá vhodnou lokaci, projekt je dle jeho slov na dobré cestě.

Li Na může při svých aktivitách v podnikání těžit i z faktu, že se její jméno stalo v Číně opravdovým pojmem. Její první vítězné grandslamové finále, triumf 6:4 a 7:6(0) nad Francescou Schiavoneovou na Roland Garros 2011, v její domovině sledovalo přes 116 milionů diváků. Zároveň po tomto historickém úspěchu podepsala řadu reklamních kontraktů, které z ní spolu se skutečností, že Čína disponuje druhou nejsilnější ekonomikou světa, učinily druhou nejlépe vydělávající sportovkyni po Marii Šarapovové.

Další triumf na Australian Open 2014 a průnik na druhou pozici světového žebříčku jí přinesl více než 23 milionů sledujících na čínské sociální síti Weibo. Její úspěchy rovněž výrazně přispěly popularizaci tenisu v nejlidnatější zemi světa, kde se nyní tomuto sportu věnuje patnáct milionů hráčů. Díky své neutuchající popularitě i v minulém roce na sponzorských smlouvách vydělala přes dvacet milionů dolarů, což je o dva miliony více, než během její poslední sezony na okruhu!

Ovšem Li Na stále přichází s novými nápady a v současné době dokonce připravuje novou reality show. Vychází z velkého boomu tohoto typu televizní zábavy v domovské Číně a připravuje vznik nové produkční společnosti. Ve svém pořadu by měla spolu se svým manželem spolupracovat s dalšími známými čínskými sportovci. Nová show by se měla pod taktovkou režiséra Petera Čchana začít natáčet již v letošním roce.